Ben je ondernemer en op zoek naar manieren om je bedrijf extra in de spotlights te zetten? Als je een beetje ervaring hebt met de marketing van je bedrijf, dan weet je dat creativiteit je enorm veel kan opleveren. In dit artikel inspireer ik je graag om eens wat verder te kijken dan de gebaande paden wanneer het om promotie gaat. Bijvoorbeeld door de naamsbekendheid van je bedrijf te combineren met heel iets anders, zoals het dagelijkse aankleedritueel of het beoefenen van een favoriete sport.
Optimale 1-op-1 communicatie
Misschien heb je al eens relatiegeschenken ingekocht en weggegeven. Tip: kies eens voor sokken kopen met je logo of bedrijfsnaam. Daar ga je écht punten mee scoren op verschillende manieren. Vrijwel iedereen draagt ze dagelijks, dus ze zijn echt nuttig. En elke keer dat ze jouw sokken dragen, zien ze jouw logo of bedrijfsnaam weer. Dat is een vorm van 1-op-1 communicatie waar menig mediabureau jaloers op is.
Natuurlijk moet je wel een beetje rekening houden met de smaak van je doelgroep en welk design het beste daarbij past. Een flink opvallende kleur is misschien niet overal even gepast, maar aan de andere kant word je dan wel weer goed gezien. Maak daar zelf je afweging in. Bedenk daarbij hoe je als bedrijf bekend staat en of het daarbij past.
Help je sportende doelgroep
Een andere manier om onder de aandacht te komen bij je doelgroep is door ze iets te geven dat ze gaan gebruiken tijdens hun hobby. Dan hebben ze immers een positieve mindset, waarmee jouw bedrijf vervolgens geassocieerd wordt. Zeker als je iets weggeeft dat daadwerkelijk nuttig is bij bijvoorbeeld het sporten. Daarom zie je vaak bij hardloopwedstrijden dat elke deelnemer een gratis shirt of drinkfles krijgt.
Een perfecte manier om bij je sportende doelgroep onder de aandacht te komen is zweetbandjes bedrukken. Die worden immers letterlijk op het lijf gedragen en elke keer als een zwetende sporter jouw logo ziet, heeft hij de positieve associatie dat jouw zweetbandje hem van zijn bezwete voorhoofd afhelpt. Het klinkt heel simpel, maar veel moeilijker hoeft het ook niet te zijn om je bedrijf te promoten. Je moet gewoon op een goede manier aanwezig zijn, zodat je doelgroep aan je denkt wanneer dat nodig is.
En, hoe ga je het aanpakken?
Misschien is er wel een sportwedstrijd in jouw gemeente waar je de sportieve sponsor van kunt worden. Of je weet dat er een groep ondernemers is die regelmatig samen hardloopt of fietst, die kun je natuurlijk ook voorzien van een mooi sponsorpakket inclusief bedrukking met je logo. Als je eens dieper in deze creatieve promotiehoek duikt, kom je vanzelf op ideeën die je anders niet had gekregen.
Welk promotiemiddel of relatiegeschenk vind jij zelf altijd leuk om te krijgen van een bedrijf?
Geen reacties