SPEELGOED

Review: Bank Attack

19 oktober 2020
bank attack

Puzzel- en escaperoomfans opgelet: dit spel ga je leuk vinden! Alleen door als een team slim en snel te spelen en goed samen te werken is het mogelijk de kluis te kraken en zijn de goudstaven en 50 miljoen voor jullie. Zelf ben ik helemaal verzot op raadsels oplossen en escaperooms, dus ik was ontzettend benieuwd naar dit spel…

Wat is de bedoeling?

De baas daagt jou en je team uit om de kraak van de eeuw uit te voeren in minder dan 5 minuten! Bank Attack is een coöperatief reactiespel, waarbij twee tot vier spelers onder tijdsdruk moeten samenwerken om een kluis te kraken. Alle spelers zitten rond de kluis en hebben elk een eigen rol. Via een stem geeft de kluis instructies die elkaar snel opvolgen. De spelers moeten kleine opdrachten uitvoeren en spullen aan elkaar doorgeven. Op momenten moeten er knoppen worden ingedrukt door de juiste personen. Er moet snel maar ook nauwkeurig worden gewerkt, want als er een fout wordt gemaakt gaat het alarm af en is het spel verloren.

• Leeftijd: 7 jaar en ouder
  • Aantal spelers: 2 – 4 spelers
  • Speelduur: korte rondes van elk een paaar minuten

Bank Attack heeft een adviesprijs van € 27,99 en is onder andere verkrijgbaar via Bol.com.

Bank Attack – Wat vinden we ervan?

Lise en ik hebben het spel getest. Ik ontdekte dat er verschillende niveaus zijn die je kunt spelen. Je kunt dus bij het meest eenvoudige niveau beginnen en het zo steeds ietsje moeilijker maken. Naarmate de niveaus oplopen, heb je minder tijd om de opdrachten te voltooien. Het zijn geen hele moeilijke of uitgebreide opdrachten, maar omdat je de tijd hoort tikken voel je wel dat er druk achter zit. Als je een opdracht goed hebt uitgevoerd mag je een bankbiljet pakken. Het is leuk om te zien dat de bovenkant van de kluis langzaam omhoog gaat naarmate je meerdere opdrachten hebt voltooid. Als het rode lampje bovenaan gaat branden weet je dat je er bijna bent. Als je er met je team in slaagt de kluis te kraken springt de bovenkant open en vallen de goudstaven eruit.

We vinden Bank Attack een heel spannend en leuk spel. Doordat een spelletje maar enkele minuten duurt pak je het er snel even bij, ook als je niet veel tijd hebt. En doordat je als team speelt in plaats van individueel verlies of win je samen, dat is net even anders dan bij de meeste andere spellen en vind ik persoonlijk erg leuk.

Speelgoed van het jaar

Bank Attack is genomineerd voor Speelgoed van het Jaar in de categorie 6 & 7 jaar. Over dit speelgoed zegt de jury dat het een spel is dat je lekker samen kunt spelen, waarbij samen stressen en samenwerken onder druk centraal staan. Nog tot en met 1 november aanstaande kun je via Speelgoedvanhetjaar.nl je stem uitbrengen op je favoriete speelgoed. Je bepaalt dan mede wie de winnaars per categorie worden én je maakt zelf kans op een van de genomineerde artikelen! Heb jij al gestemd?