PERSOONLIJK

Snapshot Sunday – weer thuis

12 juli 2015

De week begon met het laatste stukje van onze vakantie. Daarna was het helaas tijd om weer terug naar huis te gaan. Gelukkig was het de meeste dagen lekker zomers weer en hebben we daar nog lekker van kunnen genieten. Kijk je mee naar hoe onze afgelopen week eruit zag?

snap1

Zondag was mijn broertje jarig. Hij was vrijdagavond al naar ons gekomen en bleef het hele weekend gezellig bij ons. Mijn ouders kampeerden in de buurt en kwamen zondag ook langs. ’s Ochtends aten we gebak. In de middag was de start van de Tour de France. De finish was vlakbij waar wij zaten, maar de voorspellingen waren niet al te best en het bleek lastig met de auto in de buurt te komen. Daarom besloten we de etappe dan maar op televisie te kijken.

’s Avonds kwamen mijn ouders weer en gingen we met z’n allen gezellig uit eten in Zoutelande. Als voorgerecht at ik een oester. Ik heb er al eens eerder een gegeten, maar dat was alweer een hele tijd geleden. Het blijft een gek ding en ik vind het niet vies, maar echt lekker kan ik het ook niet noemen… Vlakbij het restaurant kwamen we de Timmermansstraat tegen. Als we ooit naar Zeeland verhuizen, dan weet jij alvast welke straat het wordt.

snap2

Maandag was helaas de dag van vertrek. De hele ochtend bestond uit opruimen, inpakken en sjouwen, wat met een kleine dreumes om je heen nog niet meevalt. Een uur te laat checkten we uit, maar dat was gelukkig geen probleem. We zetten alle spullen in de auto en namen onze strandspullen mee. Het weer was namelijk helemaal opgeklaard en we wilden de laatste dag graag nog even lekker genieten op het strand.

Omdat we het huisje natuurlijk niet meer in konden om te eten ’s avonds, leek het ons wel leuk om de dag af te sluiten bij het strandpaviljoen. M en ik aten gekookte mosselen en Lise kreeg een kindermenu met frietjes, knakworst en appelmoes. Feest! Daarna was het helaas toch echt tijd om de auto te gaan zoeken en terug naar huis te rijden. Lise heeft bijna de hele weg heerlijk geslapen.

snap3

Dinsdag was het opnieuw warm weer. Lise kon niet wachten om weer met haar eigen zandbak te spelen. Later is ze ook nog even in haar zwembadje geweest en ze at meloen om af te koelen. M was nog een laatste dagje vrij en ik moest even naar mijn toekomstige stageplaats om een map op te halen en nog wat dingen door te spreken. We wilden de vakantie eigenlijk afsluiten met sushi, maar dat kwam toen niet handig uit. Daarom bracht M woensdag vanuit zijn werk sushi mee naar huis.

snap4

Donderdag was een rustig dagje thuis, waarin ik vooral veel heb opgeruimd en wasjes heb gedraaid. Vrijdag ging Lise weer naar de gastouder, waar ze zichtbaar heel erg naar uitkeek. Het was alweer drie weken geleden omdat eerst zij en toen wij op vakantie waren. Ondertussen wachtte ik op mijn nieuwe telefoon, de iPhone 6! Ik wilde niet de deur uit gaan en het risico lopen dat ik de bezorger misliep. Ik bleef dus thuis, werkte wat aan mijn stageformulier en bewerkte onze eerste vakantievlog, die aanstaande dinsdag online komt.

snap5

En zaterdag had M alweer weekend. Fijn, zo’n kort weekje. Lise was ’s ochtends zo lief met haar pop en fiets aan het spelen dat ik dat even vast moest leggen. ’s Middags ging ik even naar de stad om een cadeautje te kopen. Bij de Bijenkorf moest ik even de kinderkledingsale bekijken en dit frambozenrode truitje met vlinder van Tumble ’n Dry kon ik niet laten liggen.

Aan het eind van de middag gingen we met z’n drietjes en mijn broertje naar Utrecht, voor een dineetje bij vrienden. Lise gedroeg zich echt uitstekend en ging zonder mopperen slapen in haar campingbedje. Zo fijn! Rond twaalf uur gingen we pas weer naar huis en ging ze ook weer zonder mopperen mee de auto in.

Heb jij ook genoten van het mooie weer de afgelopen week?