REVIEW SHOPPEN

Moon’s Musthaves | Nijntje Stoelendans, Bandajana’s & SmoeltjesSchrift

22 april 2016

musthaves1

Als blogger ontvang ik zo nu en dan nieuwe producten om te testen. Daarnaast krijg ik geregeld interessante persberichten in mijn mailbox en kom ik on- en offline weleens dingen tegen die ik de moeite waard vind om te delen. Probleem is dan vaak dat het niet genoeg ‘stof’ oplevert om een heel artikel mee te vullen. Om ze toch onder de aandacht te brengen, spaar ik ze op en presenteer ik ze in een soort verzamelartikel. Ik heb het de titel ‘Moon’s Musthaves’ meegegeven. Momenteel zit je de eerste te lezen, met een spel voor Lise, zomerse slippers voor mama en een te leuk kinderdagboek. Enjoy!

Nijntje stoelendans

Een spellenfabrikant mailde mij met de vraag of ik voor Lise een spel wilde uitzoeken en uitproberen. Lise is dol op spelletjes, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken. Omdat Nijntje verstoppertje spelen hier in huis zo’n groot succes was (en nog steeds is!), leek het me leuk een soortgelijk spel van Nijntje te ontvangen: Nijntje stoelendans. Helemaal passend omdat Lise erg van dansen houdt.

Bron: Identity Games

Er zit een speciaal muziekdoosje bij met een grote knop waar je op moet drukken om de muziek te laten spelen. Het spel is geschikt voor kinderen van 1 tot 4 jaar en kun je, net als Nijntje verstoppertje spelen, op verschillende manieren spelen. Voor de allerkleinsten heel eenvoudig en naarmate je kindje ouder wordt met wat meer uitdaging. Dat vind ik echt een groot voordeel! Voorlopig spelen wij het spel alleen met de grote afbeeldingen en het muziekdoosje. Lise drukt op de knop, danst in het rond en zodra de muziek stopt moet ze op het plaatje gaan zitten wat wij noemen. Ze heeft er ongelooflijk veel lol in!

stoelendans

Het enige jammere vind ik dat er maar één liedje op staat, waardoor het op den duur wat kan gaan vervelen. Verder vind ik het een top spel! Je koopt het voor €15,99 bij o.a. Bol.com.

Losbandige slippers – Bandajanas

Van een PR-bureau kreeg ik het aanbod zelf een paar Bandajanas samen te stellen. Toen ik de website bekeek vond ik ze gelijk helemaal leuk en ideaal voor de komende lente en zomer. Het idee is dat je een paar slippers uitkiest (pas op, want ze vallen vrij klein!) en een of meer setjes bandjes. Deze bevestig je vervolgens aan de slipper en kun je op verschillende manieren om je enkel binden. Er zijn ook nog tal van accessoires los bij te bestellen. Ik had zoiets nog nooit gezien, maar vind het echt leuk! Ik heb ze nog niet kunnen testen, maar zodra dat gebeurd is en ik er foto’s van heb, kun je apart een uitgebreidere review verwachten.

bandajanas

Lief dagboek… Eh, SmoeltjesSchrift!

Ik zag ‘m in mijn mail voorbijkomen en was meteen nieuwsgierig. Wat is een smoeltjesschrift? Voor wie is het bedoeld en wat kun je ermee? Kort gezegd is het een boekje voor kinderen vanaf 8 jaar waarin ze iedere avond kunnen aangeven hoe hun dag is verlopen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aan de hand van smileys, van vrolijk tot verdrietig en alles daartussen, kunnen kinderen gevoelens en gebeurtenissen van zich afschrijven. Ook worden in het boekje vragen gesteld, op elke pagina andere. Bijvoorbeeld: Wanneer was je voor het laatst bang, boos of verdrietig? Hoe voelt dat? Wat het SmoeltjesSchrift extra bijzonder maakt, zijn de leesteksten. Met tips en uitleg over belangrijke onderwerpen, zoals: piekeren, faalangst, een negatief zelfbeeld en te veel prikkels. De teksten hebben één boodschap: je bent zoals je bent en dat is goed. Het boek is vooral waardevol voor hoogsensitieve en/of hoogbegaafde kinderen; het leert ze om zelfstandig om te gaan met hun gevoelens én steviger in hun schoenen te staan. Het SmoeltjesSchrift kost €14,50 en is verkrijgbaar in een blauwe en roze variant.

Wat vond jij van deze eerste editie ‘musthaves’? Heb je ervaring met een of meer van de producten die ik voorbij liet komen?

Dit artikel bevat affiliate links.