CHALLENGE PERSOONLIJK

Snapshot Sunday – Zomervakantie in Zeeland

7 september 2014

Dat dit een leuke editie van Snapshot Sunday ging worden, wist ik al van tevoren. Het was immers ons weekje vakantie in Zeeland. Ik had enorm uitgekeken naar deze week en hoewel ik in aanloop naar de vakantie wat gestresst was omdat er nog zoveel moest gebeuren, heb ik een heerlijk ontspannen weekje gehad. Kijk je mee?

week35

Zaterdagochtend werden we voor het eerst wakker in Zeeland. Het zou niet al te mooi weer worden die dag, dus besloten we naar een plaatsje te rijden om wat rond te wandelen en te winkelen. Het werd Zierikzee. Op de foto zitten we even te lunchen en kijkt Lise nieuwsgierig om zich heen. In een leuk boekwinkeltje kochten we een mooi boek van Nijntje voor Lise, dat ze die avond mocht uitpakken. We hebben het sindsdien bijna elke dag voorgelezen en het is nu al favoriet!

Zondag werd het ‘geheime project’ onthuld, waar ik geen deel meer van uitmaak. Er kwamen nogal wat vragen waarom dit zo was en daarom besloot ik via Instagram een korte uitleg te geven. De teleurstelling en het rotte gevoel dat ik had overgehouden van de ‘breuk’ kwam behoorlijk terug door alle aandacht die er opeens voor was, maar de commotie zorgde er ook voor dat de bezoekersaantallen op mijn blog de pan uitrezen. En ik heb er ook veel gezellige nieuwe IG-volgers bij. Elk nadeel heeft z’n voordeel, zo zie je maar weer.

Maandag had ik weer alle reden om vrolijk te zijn, want mijn project ‘100 Happy Mama Days’ ging van start! Ik vond het best spannend, want ik was even bang dat het niet zou aanslaan en iedereen massaal zou afhaken. Maar nu we bijna een week bezig zijn kan ik zeggen dat het een groot succes is! Ik vind het zo leuk om elke dag de foto’s voorbij te zien komen en in de Facebookgroep is het ook erg gezellig. Als je nog mee wil doen kan dat natuurlijk! Stuur me dan even een berichtje.

Dinsdag zijn we voor het eerst naar het strand geweest. Het was heerlijk weer en Lise vond het zo leuk! Hier heb ik trouwens geen foto van in het overzichtje geplaatst, maar de dag komt uitgebreid aan bod in de vlog die aanstaande dinsdag online komt!

Woensdag besloten we eerst een duik te nemen in het zwembad. Na Lise’s slaapje huurden we fietsen en maakten we een mooie tocht door de Boswachterij Westerschouwen. Ik ben daar al heel vaak geweest, maar het blijft een prachtig duingebied en je kunt er heerlijk fietsen en wandelen. Toen we uitgefietst waren, gingen we terug naar het huisje, waar mijn ouders naartoe kwamen om op Lise te passen. Mijn ouders kampeerden de hele week op een camping bij ons in de buurt, zodat we af en toe dingen samen konden doen en zij ook op Lise konden passen. Woensdagavond gingen M en ik met z’n tweetjes uit eten in Renesse bij restaurant ‘The Green Parrot’. Ik had er geen hele hoge verwachtingen van, maar wat hebben we daar heerlijk gegeten! Dat restaurant is echt een hele grote aanrader als je van de Mexicaanse keuken houdt. Het was trouwens ook heel fijn om even met z’n tweetjes weg te zijn.

Donderdag was het alweer zulk lekker weer, dus gingen we opnieuw naar het strand. Ik had de draagdoek mee en maakte daarmee samen met Lise nog een klein wandelingetje langs de zee. Mijn ouders kwamen ook nog langs en samen aten we een ijsje. We hadden een heerlijke dag!

Vrijdag was alweer de laatste dag van onze vakantie. We moesten om 10.00 uur al ons huisje uit. Aangezien mijn ouders een paar kilometer verderop op de camping stonden, hadden we afgesproken daar naartoe te gaan. Zo konden we onze laatste vakantiedag toch nog volop benutten. Bij de camping zat een klein maar fijn binnenzwembad. Daar zijn we met Lise ’s middags naartoe gegaan. En mijn vader kookte ’s avonds de lekkerste mosselen die ik in lange tijd gegeten had. Na Lise’s laatste fles zijn we met een slapend meisje op de achterbank naar huis gereden.

En nu zijn we dus weer thuis. Ik vind het fijn dat we weer een goede internetverbinding hebben én dat ik weer in m’n eigen fijne bed kan slapen, maar verder wil ik eigenlijk gewoon weer terug naar Zeeland. Had jij ook een fijne week?