PERSOONLIJK

Snapshot Sunday #267

8 mei 2022

Het waren een paar enorm hectische weken, maar ik ben er weer! En ik gooi er meteen een overzicht van de afgelopen twee weken tegenaan. De hele meivakantie dus! Toen ik de foto’s selecteerde, realiseerde ik me pas hoeveel leuke dingen we hebben gedaan. Gelukkig maar, want doordat ik de tweede week bijna non-stop aan het werk ben geweest, gaf dat een wat vertekend beeld. Maar genoeg gekletst. Tijd voor de terugblik!

Je zag het al aan de eerste foto, maar wij gingen helemaal aan het begin van de vakantie de hoogte in! We waren namelijk door Klimrijk Veldhoven uitgenodigd om een dagje te komen klimmen. Lise, haar beste vriendje en ik waagden ons aan het normale klimparcours. Hier mag je op als je minimaal 130 cm groot bent. Quinn en zijn vriendinnetje deden het Pico-parcours, dit is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar. Zo is er dus voor kinderen (en volwassenen) van alle leeftijden een passend klimparcours!

Quinn had geregeld wat bedenkingen, zoals je hierboven ziet 😉 Maar met wat aanmoediging en hulp van het lieve personeel heeft hij zoveel angsten overwonnen. Hij was ontzettend trots! Nog niet alle hindernissen durfde hij aan, maar ik vind het superknap hoe hij ondanks zijn angst toch bleef proberen en niet opgaf.

Op Lise ben ik trouwens niet minder trots. Zij vond een paar jaar geleden het parcours voor de kleintjes nog tamelijk spannend, dus ik was heel benieuwd wat zij van het reguliere parcours zou vinden. Samen deden we baan 1 en dat deed ze geweldig! Maar daarna vond ze het ook wel genoeg en ben ik met haar vriendje ook nog baan 2 gaan doen. Die was een stukje pittiger en zo kan je steeds een stapje ‘moeilijker’ gaan, want er zijn in totaal 5 banen.

Van dat harde werk krijg je wel honger en dorst. Gelukkig kun je bij Klimrijk ook prima eten en drinken. Wij zaten lekker in het zonnetje aan een van de picknicktafels naast de speeltuin, maar er is ook een ruim terras en bij slecht weer kun je binnen zitten.

We sloten met z’n allen af in het nieuwe Netten Adventure. Lekker springen, rollen en gooien met ballen in verschillende kleuren en maten en van de glijbaan roetsjen. We hadden een heerlijke actieve dag bij Klimrijk en komen zeker nog eens terug!

Niet lang daarna was het Koningsnacht. Die bracht ik met vrienden door in Nuenen. Ondanks dat het een beetje koud was en het qua muziek wat tegenviel hadden we een heel gezellige avond.

Om de volgende ochtend weer vroeg uit de veren te gaan, want het was natuurlijk Koningsdag! Samen met Lise hing ik de vlag uit.

Na het ontbijt pakten we alle spullen in voor de vrijmarkt in de wijk. De oranje grabbelton knutselde Lise samen met oma.

Die grabbelton was dus echt een enorm succes. Ik ben nog een paar keer terug naar huis gelopen om extra cadeautjes in te pakken omdat we steeds ‘uitverkocht’ waren. De rest van de verkoop ging niet zo heel goed, dus we gaan binnenkort maar eens langs de kringloop.

We gingen met mijn ouders een dagje naar Utrecht voor Museum de Speelklok. Toevallig kwam die tip van een van jullie (mijn bloglezers). En bedankt lieve tipgever, want het was zo leuk! Het is een redelijk klein museum maar er is genoeg moois te zien en te doen. Voor de kinderen is er een leuke speurtocht uitgezet. Om ook wat van de mooie klokken en orgels te horen raad ik aan een van de rondleidingen te volgen.

We sloten de dag af met een hapje eten bij TGI Fridays, vlakbij station Utrecht. Daarna gingen we met de trein weer terug naar huis.

Quinn neemt zijn leesboek overal mee naartoe, zo schattig. Hij heeft zoveel plezier in het leren lezen!

Toen de kindjes naar papa waren was het opeens heel erg leeg en stil in huis. Maar omdat ik zo’n berg werk had liggen, had ik eigenlijk weinig tijd om daar bij stil te staan. Mijn vader kwam wel even langs om de grepen op mijn kastdeuren te monteren. Nu hoef ik ze niet meer vanaf de onderkant open te maken, erg fijn 🙂

Na een volle zaterdag werken vond ik dat ik wat lekkers verdiende. Ik bestelde helemaal voor mezelf deze iets te grote hoeveelheid (bleek achteraf) sushi. Jum!

De hele dag achter een beeldscherm zitten is niet oké voor je lijf. En zonder kinderen thuis kon ik sporten wanneer ik wilde. Hier ging ik een rondje hardlopen, maar ik heb ook twee keer een les in de sportschool gevolgd. Weer lekker in het ritme dus!

Dit was wel een heerlijk uitje zo tussen het werken door. Ik mocht een avond met Charlotte en twee andere dames mee naar de Vrienden van Amstel! Het was een geweldige avond en ik weet nu al dat ik volgend jaar weer wil gaan!

En we blijven een beetje in dezelfde sfeer, want er stond diezelfde week namelijk een bezoek aan de Gulpener bierbrouwerij op de planning. Met mijn ouderlijk gezin, dus mijn ouders en broertje, want we hadden het mijn vader cadeau gegeven voor zijn verjaardag. Het was een hele gezellige dag! Met een interessante rondleiding en heerlijke proeverij.

We sloten de dag gezellig af met een hapje eten. Hier zaten we buiten nog lekker in het zonnetje, maar toen dat verdween verkasten we toch maar naar binnen, want het werd buiten wel erg fris.

En toen eindelijk, na een volle week, waren de kindjes weer thuis. Wat had ik ze gemist!

Zo, dat was een hele kluif! Respect als je helemaal tot hier hebt gelezen. Volgende week weer gewoon een overzicht van één week. Hoop ik 🙂

2 Comments

• Reply Saskia 9 mei 2022 at 11:38

Hoi Monique,
    Wat leuk om te lezen dat je naar museum de Speelklok bent gegaan en dat het goed bevallen is. Mijn dochter is in de vakantie er ook weer geweest met opa en oma en vond het weer geweldig!
    Ze heeft heerlijk gedanst bij de dansorgels.
    Groet,
    Saskia

• Reply Monique 9 mei 2022 at 13:59

Hoi Saskia,
      Ja, jij was de tipgever! Bedankt nog 🙂 Wat leuk dat jouw dochter deze vakantie ook weer is geweest en het zo leuk vond!

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.