PERSOONLIJK

Snapshot Holiday 2022

5 september 2022

Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik mijn laatste weekoverzicht maakte en stiekem is het ook best lang geleden. Toen ik er in de vakantie een paar keer niet aan toe kwam, besloot ik alles op te sparen en aan het eind van de zomervakantie één grote ‘Snapshot Holiday’ te maken. Die heb je dus nu voor je neus! Het begint met deze vrolijke foto in de regen tijdens Foodstock, waar ik met vrienden had afgesproken. Een zeldzaamheid eigenlijk, die regen, want veel van dat hebben we verder niet gehad de afgelopen zes weken.

Aan het begin van de vakantie gingen we met opa en oma een dagje naar Dierenpark Amersfoort. Daar komt heel binnenkort een apart artikel over online, dus deel er nog even niet teveel van. Maar wat hadden we een fijne, gezellige dag in dit voor ons nog onbekende dierenpark.

Zoals je weet was het behoorlijk warm de hele zomervakantie. Daarom zochten we regelmatig verkoeling bij het water. Hier waren we voor het eerst bij zwembad ‘De Dolfijn’ in Best. Een heel fijn, overzichtelijk openluchtzwembad. Ik was er nog nooit geweest, maar kan achteraf zeggen dat ik het echt een aanrader vind. Het zwemseizoen is inmiddels bijna ten einde, maar ik ga het zeker in gedachten houden voor volgende jaren.

We gingen ook nog zwemmen bij Charlotte en haar meisjes thuis. Zij plaatsten deze zomer een enorm zwembad in de tuin en dat wilden we weleens uitproberen! Het was een fijne middag waarin de kinderen zich uitstekend vermaakten en wij ondertussen lekker in het zonnetje konden bijkletsen.

De kindjes gingen op vakantie met papa en de avond voor het zover was, nam ik ze mee uit eten hier in de stad. We gingen naar de Mexicaan. Daar zijn we al eerder geweest en ik vind niet alleen de gerechten voor volwassenen daar erg goed, maar ook het kindermenu is voedzaam en wordt op een leuke manier opgediend.

Elke vrijdagavond zijn er in Helmond gratis kasteeltuinconcerten. Helaas kon ik er maar één keer naartoe, maar het was meteen wel een hele leuke editie. Nederpop muziek van een fijne coverband en niemand minder dan Henk Westbroek!

Elk jaar ga ik met mijn moeder een weekend weg. We plannen dat niet altijd in de zomervakantie, maar dit jaar kwam het toevallig zo uit. Amersfoort was de bestemming en wat een mooie en leuke stad is dat! Ik wist bijvoorbeeld helemaal niet dat er zoveel grachten zijn en dat het zo’n prachtig historisch centrum heeft.

Van tevoren had ik al uitgebreid gezocht naar lekkere eetplekjes. We sliepen in een Airbnb midden in het centrum en gingen van daaruit lekker winkelen, wandelen en uit eten.

Een week later ging ik zelf op vakantie met de kinderen en mijn ouders. We gingen naar Zeeland en hierboven zie je ons chalet, op een camping in Burgh-Haamstede. Een superfijne plek met veel privacy, maar ook erg veel zon. Aangezien het de eerste paar dagen boven de 30 graden was zijn we vaak de koelte van de zee op gaan zoeken. Later in de week koelde het wat af en konden we ook wat meer andere dingen doen.

Ik had ze wel gemist de week ervoor. Extra fijn dus om ze weer dicht bij me te hebben 🙂

Urenlang kunnen ze zich vermaken met water en zand. Heerlijk is dat!

Elke ochtend haalde opa broodjes en vaak ook een lekkere croissant. Quinn lustte er wel pap van zoals je ziet. We konden vanwege het mooie weer ook elke dag buiten ontbijten. Echt een unicum in Zeeland waar het, vooral in de ochtend, echt nog wel fris kan zijn in de zomer.

Het zou een dag wat minder mooi weer worden. Uiteindelijk werd het toch gewoon zonnig en warm, maar toen waren we al in Zierikzee. Dat blijft een leuk stadje om te bezoeken. De kids mochten wat uitzoeken van hun ‘vakantiegeld’ en we wandelden door de mooie straatjes.

Deze glijbaan bij het zwembad op de camping was de topattractie van de hele vakantieweek. Lise vond het geweldig om er op allerlei verschillende manieren van af te glijden. Quinn zette zich over zijn angst heen en durfde uiteindelijk ook, zolang hij maar bij mij op schoot mocht zitten. En toen hij eenmaal had ontdekt hoe leuk dat was, kon hij er geen genoeg van krijgen. Dat glunderende snoetje als hij de glijbaan uitkwam was echt geweldig om te zien.

Aan alles komt een eind, dus ook aan onze week in Zeeland. Als afsluiter dineerden we op het strand bij de Brouwersdam, speelden de kinderen nog even in het zand en maakten we wat mooie foto’s bij de (bijna) zonsondergang.

Na weer een week bij papa was het hoog tijd om te oogsten. De appel- en perenbomen in onze tuin hingen vol met rijp fruit dat geplukt moest worden. We hebben echt veel, maar gelukkig zijn de kids dol op appels en peren dus het zal wel op gaan. Best tof dat er van een relatief kleine boom toch zóveel appels kunnen komen.

We waren voor even toerist in eigen land, want we gingen een dagje naar Volendam! Ook hier komt nog een apart artikel over, dus dit onderwerp wordt vervolgd.

Ik had ook nog een museumuitje in mijn hoofd. Eigenlijk had ik dat ‘bewaard’ voor wanneer het een dag minder mooi weer zou zijn, maar aangezien het maar mooi weer bleef (hè, wat vervelend toch) gingen we maar gewoon op een mooie dag. Museum Klok & Peel in Asten was de bestemming. Ik las dat het een heel leuk en kindvriendelijk museum is. Het ligt op slechts 20 minuten rijden van hier, dus lekker dichtbij. En wat hebben we ons goed vermaakt. De kinderen konden er van alles doen en ook voor mij als volwassene was het boeiend en vermakelijk.

Lise had haar beste vriend de hele vakantie nog niet gezien. Ik appte zijn moeder en binnen no time hadden we een logeerpartijtje geregeld. Het was voor mij de eerste keer dat er een kind bleef logeren, dus dat vond ik best even spannend. Maar eigenlijk ging het gewoon heel goed. Ze gingen zonder mokken om kwart over negen naar boven en daarna heb ik ze niet meer gehoord tot zeven uur de volgende morgen.

Vorig weekend ging ik met een vriendin naar een 90’s feestje in Nijmegen en afgelopen weekend stond Jungle Festival met deze groep leuke mensen op de planning. Ik was nog nooit op dit festival geweest en wist dus niet wat ik ervan kon verwachten, maar het was geweldig! Ik was meegevraagd en kende van deze groep maar twee mensen. Toch altijd spannend of het dan klikt met de rest. Maar dat ging als vanzelf gelukkig, echt heel fijn! Het was wel een stoffige bedoeling daar in de bossen bij Boxtel en daar heb ik zelfs nu nog wat last van. Maar het mag de pret niet drukken hoor. Volgend jaar wil ik weer!

Hopelijk heb jij ook een fijne zomer achter de rug en heb je de batterij lekker kunnen opladen. Ik weet dat veel kids al begonnen zijn aan het nieuwe schooljaar. Voor ons gaat het vandaag van start. Lise naar groep 5 en Quinn naar groep 3!