PERSOONLIJK

Snapshot Holiday 2018 #1

8 juli 2018

Hoi vanuit een warm en zonnig Zeeland! We zijn hier inmiddels ruim een week en zoals beloofd heb ik hierbij het eerste vakantie-weekoverzicht voor je. Het was de eerste dagen in Zeeland extra gezellig, want mijn broertje en schoonzus waren op bezoek! Mijn broertje had een deel van onze spullen meegenomen, omdat het niet allemaal in onze eigen auto paste. Zo konden we bijvoorbeeld ook Lise’s fiets meenemen. Super fijn!

Elke ochtend fietst Lise met me mee naar het winkeltje om verse broodjes te halen. De camping is een fijne plek om lekker te oefenen met fietsen op haar nieuwe (grotere) fiets. Het gaat echt al heel goed!

Natuurlijk gingen we ook naar het strand. Het weer was prachtig, warm zelfs. Maar het zeewater heel koud! Verder dan met de voetjes in de zee kwamen we dus niet.

Ook Quinn genoot met volle teugen. Bij het water moesten we hem wel heel goed in de gaten houden, want hij loopt gewoon de zee in als hij de kans krijgt. Maar spelen met zand vind hij ook heel leuk. En papa als klimtoestel gebruiken hield hem ook even bezig 😉

Compleet onder het zand, lichtelijk verband, maar zielsgelukkig. Ik had de zee zo gemist!

Dit beeld zie ik dus elke ochtend. Heerlijk!

En dit is haar snoetje als we gaan zwemmen in het binnenzwembad op de camping. Wat er overigens super mooi en schoon uitziet! De hoge glijbanen vindt ze nog wat te eng, maar mevrouw ‘zwemt’ al gewoon helemaal zelf in het grote bad! Met zwemvleugeltjes aan uiteraard. Buiten is er een splashzone met allerlei watersproeiers. Ook heel tof!

We gingen ook een dagje naar Deltapark Neeltje Jans, waarover je al een verslag hebt kunnen lezen.

De rondvaart over de Oosterschelde was heel leuk! Al zaten we vanwege de harde wind voornamelijk binnen. Het was ook het ideale moment om de broodjes op te eten die we hadden meegenomen.

Op een avond zaten we nog wat tv te kijken toen ik opeens zag dat de lucht prachtig rood kleurde. ‘Ik fiets even naar het strand om de zonsondergang te zien!’, was mijn eerste ingeving. Daar aangekomen bleek helaas dat de zon al achter de horizon was verdwenen. Maar de lucht was nog steeds heel mooi.

We fietsten even naar het dorp en pakten onderweg nog een Geocache mee. Je kan zeggen wat je wil over die hobby, maar het brengt je wel op mooie plekken waar je anders niet zou komen. Neem nu deze waterplas!

Mijn broertje was deze week jarig en samen met Lise schreef ik hem lekker ouderwets een kaart. Gelukkig staat er op de camping nog een brievenbus! En nee ze kon er niet bij, maar de foto is wel leuk.

We zijn ook nog een keer met z’n vieren gaan zwemmen. Quinn had eerst in het peuterbadje gespeeld met zijn zwemvleugeltjes aan en mocht daarna mee in het grote bad in zijn zwemband. We hadden geen zin om de vleugeltjes eerst uit te doen en toen zat hij er dus zo bij. Dubbel safe zullen we maar zeggen.

Ook het mooie stadje Zierikzee stond op de planning. Het was er markt dus extra gezellig. We streken neer voor een broodje en haalden op de markt nog een visje voor erbij. Genieten!

We fietsten op een ochtend van Renesse naar Burgh-Haamstede. Een flinke fietstocht, maar wel heel mooi zo door de duinen. Ook bij de vuurtoren van Haamstede lag een cache.

En op de terugweg fietsen we zo dat we er nog twee konden vinden in een bos daar vlakbij. Ik ben al vaak in deze omgeving op vakantie geweest, in mijn tienerjaren hadden we zelfs eens een seizoenplaats op een camping in de buurt, maar dit bos had ik nog nooit gezien. Mooie plek!

Dat was ‘m voor wat betreft onze eerste vakantieweek. Volgend weekend kun je het tweede en laatste deel verwachten. Maar laat dat nog maar even duren hoor. We willen nog lang niet naar huis!

Is bij jullie de zomervakantie al begonnen? En ga je nog weg, of ben je misschien alweer terug?

3 Comments

• Reply MarjonS 8 juli 2018 at 07:15

Mooie foto’s. Met dit weer extra boffen! Afgelopen vrijdag is onze zomervakantie gestart! En komende week vertrekken we naar Frankrijk.

Heeft jouw dochter een weekje eerder vakantie “gekregen”? Aangezien de vakanties pas nu gestart zijn.

• Reply Bregje 8 juli 2018 at 07:39

Oh ik waan me helemaal in Zeeland met jullie foto’s! Wat ziet het er zalig uit! Geniet nog lekker van de tweede week!

• Reply Essma 8 juli 2018 at 08:55

Het ziet er heerlijk ontspannen uit! Precies zoals een vakantie hoort te zijn! 😊 Geo cachen is zeker leuk! Een vriendin van me die er heel fanatiek in is doet het op school als buitenschoolse activiteit met de kinderen. Ze vinden het altijd super spannend! 🔎📍

• Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.