PERSOONLIJK PSYCHE

Jaaroverzicht – Mijn hoogtepunten van 2015

31 december 2015

hoogtepunten 2015

Het is de laatste dag van 2015 en daarom leek het me leuk nog even kort op een rij te zetten welke hoogtepunten er dit jaar voor mij geweest zijn. Echt bizar hoeveel mooie nieuwe dingen een jaar brengt als je terugkijkt!

Lise leerde lopen

We wachtten erop sinds ze zich optrok aan alles wat voorhanden was. Het duurde even, maar in maart van dit jaar zette Lise haar eerste stapjes los. Wat waren we trots!

Ik vierde mijn dertigste verjaardag

Niet met een extreem groot feest, maar met een avondje Pizzaretten met lieve vriendinnen en een gezellig middag met familie en vrienden. Precies zoals het moest zijn!

Een weekend naar Antwerpen met M

Twee nachten en drie dagen helemaal voor onszelf. We hebben geshopt, heerlijk gegeten en sliepen in een geweldig hotel. Ik filmde ons weekend en dat resulteerde in twee vlogs: klik en klik.

Mijn eerste Pinkpop festival

Een van de absolute hoogtepunten van dit jaar was het verjaardagscadeau dat ik van M kreeg: een dag naar Pinkpop! Ik ben enorm fan van Robbie Williams en zag hem daar opnieuw live. Zo gaaf! Ook de andere optredens waren super. Tel daarbij op het heerlijke warme weer en een onvergetelijke sfeer en je kunt wel raden dat ik dat m’n leven lang niet zal vergeten.

Ik ging voor de achtste(?) keer naar Groots met een zachte G

Helemaal zeker weet ik niet of het de achtste keer was, maar het komt zeker heel dicht in de buurt. Ik ging naar Guus Meeuwis in het Philips Stadion! Zoals elk jaar was het weer Groots en dit keer misschien nog wel extra omdat we golden circle tickets hadden en daardoor helemaal vooraan stonden. Volgend jaar ga ik weer en ik kijk er nu al naar uit!

Twee weken zomervakantie in Zeeland

We verbleven niet alleen in een prachtig chalet in Zoutelande vlak achter de duinen, het was ook nog eens ongekend warm en mooi weer in Nederland precies de weken dat wij op vakantie waren. Wat een geluk! We genoten met volle teugen en Lise had de vakantie van haar leven. Vooral het spelen met zand op het strand vond ze fantastisch. Nagenieten kan met vlog 1, vlog 2 en vlog 3.

Ik won weekendkaarten voor Concert At Sea

We grepen in eerste instantie mis op kaarten voor CAS. Toen ik op vakantie een Facebookactie tegenkwam besloot ik een kans te wagen en voilà: twee weekendkaarten in tha pocket! Toevallig waren we tijdens het festival nog in Zeeland op vakantie, dus we reden er zo heen. Heerlijk! En ook hier gaan we volgend jaar weer naartoe, dit keer met gekochte weekendkaarten haha.

De start van mijn nieuwe baan

Wat begon als de zoektocht naar een stageplaats, mondde uit in zowaar een nieuwe baan van waaruit ik ook nog eens mijn stage mag vervullen. Het was wennen, erg druk en vermoeiend maar ik was en ben er zo blij mee! Ik schreef een stukje over mezelf als werkende mama.

Met mijn moeder een weekend naar Gent

Eind september ging ik samen met mijn moeder een weekend naar de prachtige stad Gent. Elk jaar gaan we er een weekend met z’n tweetjes op uit en aangezien ik nog nooit in deze stad was geweest en het voor mijn moeder lang geleden was, viel onze keuze hierop. En we hadden niet beter kunnen kiezen. Prachtige stad, mooi weer en lekker eten. We hebben genoten! Ik schreef naar aanleiding van ons weekend een artikel over de hotspots van Gent.

Herfstvakantie in Zeeland

Aangezien ik in het onderwijs werk, was ik in de herfst lekker een weekje vrij. We besloten daarvan te profiteren door een midweekje weg te gaan. Opnieuw naar Zeeland, omdat we daar alledrie zo van houden. Wederom hadden we (voor de tijd van het jaar) mooi weer en genoten we van de mooie omgeving, het zwembad en natuurlijk het strand.

Vier keer naar de Efteling

Goh, dat is wel veel he? Ik moet er alleen wel even bij vermelden dat we maar één keer op eigen gelegenheid (en kosten) zijn geweest. Eerst gingen we ‘gewoon’ met z’n drietjes. De keer daarna was vanwege het 40-jarig huwelijk van mijn schoonouders. We sliepen toen zelfs een nachtje in het Eftelinghotel! En vervolgens wonnen mijn ouders nog eens 8 kaarten via de Postcodeloterij, waar M en ik eerst samen een keer van zijn geweest en we een week later met z’n allen gingen.

Lise’s tweede verjaardag

En natuurlijk werd Lise dit jaar twee! Ik vond het bijna net zo bijzonder als haar eerste verjaardag en kan nog steeds bijna niet geloven dat ze alweer twee jaar is. Ik schreef over de uitnodiging voor haar feestje die ik maakte en schreef haar opnieuw een brief.

Hiermee heb ik nog lang niet alle leuke dingen van het afgelopen jaar genoemd. Ik ontmoette bijvoorbeeld ook weer een aantal (mama)bloggers en had voor mijn blog een hele hoop fijne samenwerkingen met bedrijven. Natuurlijk waren er ook minder leuke dingen. Mijn vader die plotseling met spoed werd opgenomen in het ziekenhuis bijvoorbeeld, maar waarmee het nu gelukkig weer goed gaat. De stress die ik af en toe had over mijn studie en de zorgen of het me allemaal wel zou gaan lukken een stageplaats te vinden. Maar gelukkig overheersten de fijne dingen (en zo hoort het)!

Wat was jouw mooiste moment van 2015?

1 reactie

• Reply Mieke 31 december 2015 at 16:09

Wat een heerlijke hoogtepunten om op terug te kijken!
    Ik wens jou en je gezin een gezond, gelukkig en liefdevol 2016!

• Laat een reactie achter