PERSOONLIJK

Haal jij wel alles uit je telefoonabonnement? *

16 april 2019
telefoon

Zo’n beetje iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Bellen is volgens mij bijzaak geworden. We gebruiken het apparaat overal voor: appen, social media, navigeren, hotspots zoeken. Ik gebruik mijn smartphone heel intensief en werk er zelfs regelmatig op. De meeste mensen hebben denk ik een abonnement voor hun smartphone bij een van de bekende telefoonproviders. Providers die jou maar wat graag als klant willen hebben. En daar kun jij gebruik van maken!

‘Vroeger’ – en dan praat ik over pak ‘m beet vijftien jaar geleden – kocht je meestal een telefoon in combinatie met een abonnement. Die telefoon ging dan ongeveer net zolang mee als je abonnement en kon je eindelijk verlengen, dan nam je daar meteen een nieuwe telefoon bij. Op deze manier had je dus ook nooit te maken met een verouderd abonnement en profiteerde je altijd van de nieuwste deals en tarieven.

Tot er smartphones op de markt kwamen die met gemak langer dan een of twee jaar meegaan. Daardoor werd het aantrekkelijk een toestel zonder abonnement te kopen en je oude abonnement door te laten lopen. Dat heb ik zelf ook een hele tijd gedaan. Tot ik erachter kwam dat mijn toenmalige abonnement behoorlijk verouderd was. Denk aan een hele kleine databundel (waarvan ik bijna maandelijks de limiet overschreed) en veel te weinig belminuten voor het bedrag dat ik er per maand aan kwijt was.

Ik heb me er eens goed in verdiept en ben uiteindelijk overgestapt naar een Sim Only van Vodafone. Die in combinatie met onze tv-provider Ziggo veel voordeliger bleek dan het abonnement dat ik al jaren had. Zo krijg ik nu dubbele data, een vaste korting op mijn abonnementskosten zo lang het abonnement loopt én een gratis extra tv-pakket naar keuze met een selectie aan films en series.

Vergelijken loont

Het is dus misschien niet je grootste hobby, maar echt wel aan te raden je telefoonabonnement (en eigenlijk alle abonnementen die je maar door laat lopen) zo nu en dan eens kritisch te bekijken. Staat hetgeen ik krijg en wat ik ervoor betaal nog wel met elkaar in verhouding, of krijg ik ergens anders meer voor minder? Na de contractperiode is je abonnement maandelijks opzegbaar, dus overstappen is helemaal niet moeilijk.

Welke telefoonprovider heb jij en hoe lang loopt jouw abonnement al?

Afbeelding smartphone afkomstig van Shutterstock.

*Disclaimer

Geen reacties

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.