ER OP UIT PERSOONLIJK

Een nachtje weg met Lise

22 oktober 2021

We hebben het al twee keer eerder gedaan, dus ik denk dat ik inmiddels wel van een traditie kan spreken. Vorige week gingen Lise en ik voor het derde jaar op rij samen een nachtje slapen in een hotel. We doen dat altijd in de periode net voor haar verjaardag, dus in oktober/november. In dit (foto)verslag zie en lees je wat we allemaal hebben gedaan. Binnenkort volgt een aparte blog met tips voor als jij ook een keer met je kind een nachtje weg wilt.

Hotel zoeken & boeken

Het is niet dat ik er geen geld aan wil uitgeven, maar ik vind het altijd wel een leuke missie om een goed hotel te vinden zonder de hoofdprijs te hoeven betalen. Een tijd geleden kocht ik daarom vouchers van Fletcher via Social Deal met dit in mijn achterhoofd. Nadat er in de zomermaanden nauwelijks vrije kamers waren, was dat in oktober gelukkig wel het geval en kon ik kiezen uit redelijk wat hotels. Ik vind het altijd leuk om helemaal uit te pluizen welk hotel de beste reviews krijgt, waar je het beste ontbijt scoort en waar in de omgeving de leukste dingen te doen zijn. Ik wil ook niet te ver van huis gaan, omdat we maar een nachtje wegblijven en we vaak van vrijdag op zaterdag gaan. Het is dan wel lekker als we na school binnen een uur of anderhalf uur op de plaats van bestemming kunnen zijn.

Dit keer was het maar een half uurtje rijden. Mijn zoektocht kwam namelijk uit bij Fletcher hotel Teugel Uden-Veghel. Ik boekte de kamer, informeerde naar een kinderontbijt (via de website zelf kun je dat niet boeken maar via de receptie wel en dat scheelde me toch weer een paar euro) en ging alvast op zoek naar leuke dingen om te doen.

Vrijdagmiddag: aankomst in het hotel

Na een klein half uurtje op de snelweg reden we een provincialeweg op en zag Lise op de navigatie dat we er bijna waren. Het hotel ligt in een rustig stukje buitengebied. Precies waar ik op hoopte. We parkeren de auto en lopen met onze koffertjes naar de receptie. Bij het inchecken informeer ik meteen naar het bowlen. Ik had namelijk gezien dat dat gewoon IN het hotel kan. We reserveren een baan voor diezelfde avond en gaan gewapend met sleutelpas naar onze kamer.

Het is een standaard kamer, maar hij is ruim genoeg en van alle gemakken voorzien. Ik dacht eigenlijk dat er geen koffie en thee op de kamer aanwezig zou zijn, maar dat was er wel. Ik vind dat altijd heel fijn.

We besluiten de omgeving een beetje te verkennen en lopen naar de ‘Bedafse Bergen’, een paar mooie stuifduinen die me in Google Maps al waren opgevallen. Onderweg komen we prachtige paddenstoelen tegen, rood met witte stippen. Aangekomen bij de Bedafse Bergen was het de wandeling meer dan waard. Het is daar prachtig dus we nemen de tijd voor het maken van foto’s en Lise rolt van de duinen naar beneden.

Als we zijn uitgespeeld, wandelen we terug naar het hotel. Daar besluiten we in op de kamer even te gaan ‘chillen’. Omdat ik ervan uit ging dat de tv op de kamer geen smart-tv zou zijn, heb ik mijn laptop meegenomen zodat we samen een leuke kinderfilm kunnen kijken. Chocoladepepernoten erbij, koffie voor mij en water voor Lise. We zijn meteen in de ontspanningsmodus. Heerlijk!

Vrijdagavond: pizza eten en bowlen

We stoppen op tijd met snoepen van de pepernoten, want we moeten natuurlijk wel genoeg trek hebben in avondeten. We eten niet in het hotel, maar rijden naar het plaatsje Uden. Ik had al gezien dat daar een goede pizzeria zit en pizza is een van Lise’s lievelingsgerechten. We eten bij Pizza Casa, waar de pizza’s vers voor je gemaakt worden en we vinden ze allebei erg lekker!

Weer terug in het hotel hebben we nog een uurtje voor ons bowling-avontuur. Ik drink nog een kopje koffie en we kijken nog een stukje film. Lise heeft inmiddels haar ‘chillpak’ aan. Daar kan ze ook best in gaan bowlen, vinden we. We lopen naar beneden en langs de receptie af naar de bowling. Toch wel bijzonder hoor, dat dat gewoon in het hotel is! We melden ons, krijgen een baan en kunnen van start. Al snel blijkt dat het zelf gooien/rollen van de ballen voor Lise nog te zwaar is. Gelukkig zijn er van die ijzeren ‘glijbanen’ die je kunt gebruiken om de bal vanaf te laten rollen. Dat werkt prima. Het is haar eerste keer bowlen en ze vindt het ontzettend leuk! En ik ook 🙂

We bowlen van acht tot negen, dus eenmaal terug op de kamer is het al ver na negenen. Tijd voor Lise om te gaan slapen. Dat lukt alleen niet heel erg goed omdat ze waarschijnlijk nog vol adrenaline zit van het bowlen. Uiteindelijk valt ze toch naast me in slaap. Ik lees nog wat, zit nog wat achter mijn laptop en ga uiteindelijk ook op tijd slapen.

Zaterdagochtend: hotelontbijt en shoppen in Uden

Een van de leukste dingen aan slapen in een hotel is het ontbijtje de volgende ochtend. We hadden het gepland om 9 uur, maar zijn al een uurtje eerder wakker. Even film kijken in bed, douchen, aankleden en op naar de ontbijtzaal. Het ontbijt is heel divers, de koffie smaakt goed en Lise is in haar nopjes met de multivitaminedrank. Geen versgeperste jus d’orange helaas. Maar wel warme pannenkoekjes, roerei, veel keus in beleg, vers fruit en lekkere verse broodjes en croissants.

We eten onze buikjes rond en gaan dan terug naar de hotelkamer om in te pakken. We hoeven pas om 11.00 uur uit te checken, heel fijn! Als we alle spullen weer in de auto hebben geladen (je neemt zelfs voor Ă©Ă©n nachtje nog best een hoop mee), rijden we weer naar Uden. Dit keer niet voor pizza maar voor een paar uurtjes shoppen. Nieuwe kleren en schoenen voor Lise, een trui voor mij en Lise koopt een verjaardagscadeautje voor Quinn, die binnenkort jarig is.

Zaterdagmiddag: midgetgolf en afsluiter bij McDonald’s

De middagactiviteit bedenken we eigenlijk pas op het laatste moment. Bij het hotel ligt ook een klimpark en Lise denkt erover of ze dat misschien zou willen doen, samen met mij. Maar even later besluit ze het klimmen toch te laten. Je kunt op het park ook een potje mitgetgolf spelen en daar heeft ze wel zin in. Daarna drinken we nog wat bij het hotel en daar komt Lise op het briljante idee om onze trip af te sluiten bij McDonald’s. Doordat we wat later en zoveel hebben gegeten bij het ontbijt, wordt het een soort combi van lunch en diner rond een uur of drie. Voordeel: het is wel lekker rustig in het restaurant!

Moe, maar heel voldaan rijden we terug naar Eindhoven. Stiekem alweer plannen makend voor een volgend hoteluitje 🙂

Ga jij ook weleens samen met je kind een nachtje weg?

Geen reacties

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.