PERSOONLIJK

Dit was ons 2018 | Snapshot Jaaroverzicht (deel 1)

29 december 2018

Het einde van het jaar komt nu wel heel dichtbij. Ik kijk graag vooruit, maar soms vergeet ik daardoor terug te kijken naar de dingen die achter me liggen. Het leek me een goed idee om mijn normale weekoverzicht, de Snapshot Sunday, voor één keer om te toveren tot een extra lang ‘Snapshot Jaaroverzicht’. Wat heeft 2018 me gebracht, zowel zakelijk als privé? Hoe hebben de kinderen zich ontwikkeld? En wat hebben we allemaal voor leuks gedaan? Ik blik terug van maand tot maand. Met vandaag het eerste deel tot en met juni.

Januari

Het jaar begon met een goed feestje in de Effenaar. Waarop ik zelfs voor het eerst in jaren weer eens Bacardi Breezer dronk. Een goed begin van 2018 zullen we maar zeggen…

En er waren nog meer feestjes. Zo had ik een pre-carnavalsfeestje van het koor en voerden we een act op als de Spice Girls.

Met mijn blogvriendinnen ging ik een dagje naar Roermond. Dat was zó leuk en gezellig!

Februari

In februari volgde ik de inspirerende ‘Kleding en Stijl’-workshop van Yolande Avé. Ik deed het mezelf cadeau en heb tot op de dag van vandaag profijt van de inzichten die zij me die dag heeft gegeven. De woorden ‘zuiver kiezen’ zullen me voor altijd bij blijven en hebben er al voor gezorgd dat ik met heel wat minder miskopen thuis kom.

En toen was het Carnaval! Tja, je houdt ervan of je vindt het niks 😉

Lise behoort in elk geval zeker tot die eerste categorie. Kijk ons hier eens lol hebben in onze matching outfits!

Ik vind het echt een bizar gegeven dat Quinn zo’n tien maanden geleden nog niet eens goed zelfstandig liep. Ongelooflijk hoeveel ze in zo’n korte tijd bij leren. Inmiddels loopt hij als een kievit! Hier shopten we trouwens nieuwe schoenen voor hem.

Februari was ook de maand van de Negenmaandenbeurs. Je ziet wel aan mijn hoofd dat ik die dag niet fit was. Sterker nog, ik liep rond met hoge koorts en hoofdpijn. Maar eigenwijs als ik was (/ben) wilde ik de dag koste wat het kost afmaken en ben ik zelfs nog met een stel sushi gaan eten na afloop. Helaas moest ik het wel bekopen met de volgende twee dagen ziek in bed. Niet zo slim Moon!

Maart

Begin maart was ik jarig, maar ik vierde het niet uitgebreid. Wel kocht ik een nieuwe suède rok waar ik nog steeds heel blij mee ben. En mijn Vans waren hier nog een stuk schoner dan ze nu zijn.

En er lag blijkbaar sneeuw! Ik vergeet altijd zo snel wanneer dit soort dingen hebben plaatsgevonden, maar dit overzicht is een mooie manier om me alles weer even te herinneren. Mijn vader kocht een nieuwe slee voor Lise waar ze natuurlijk enorm blij mee was!

Als verjaardagscadeautje namen mijn broertje en ik mijn vader (en moeder) mee voor een rondleiding door de Hertog Jan bierbrouwerij. Heel leuk! Inmiddels is mijn papa weer jarig geweest en daarom staat voor komende maand een tripje naar La Trappe op de planning. Ik vind het oprecht interessant om een kijkje te nemen in zo’n brouwerij en daarna het bier te proeven dat ze daar brouwen. Mijn vader heeft bij Bavaria gewerkt en weet er daarom natuurlijk heel veel vanaf. Altijd grappig als hij dan tijdens zo’n rondleiding als eerste het antwoord weet op de (soms moeilijke) vragen die de gids stelt.

Geocaching hebben we echt al veel te lang niet gedaan. Maar ja, tijd hè… Lise vond het hier ook al echt leuk om ‘op schattenjacht te gaan’, dus als het weer een beetje voorjaar wordt gaan we dit toch echt weer oppakken.

Och kijk nou… Dit is hierna volgens mij echt nooit meer voorgekomen. Quinn wordt zo groot! Maar ik weet nog goed dat we hier op een verjaardag zaten en hij zomaar bij M in slaap viel. Schatje.

Quinn en de kapper ging niet bepaald vlekkeloos. Daarom heb ik een paar maanden geleden besloten een thuiskapper te nemen. Dat ging de laatste twee keer gelukkig wel goed. Op deze foto zaten we in de salon, waar het met heel veel geduld, tranen en afleidingsmanoeuvres uiteindelijk is gelukt Quinn zijn haar te knippen. Dat doen we tegenwoordig dus anders.

April

Lise leerde fietsen! Inmiddels rijdt ze zo weg, maar vooral het opstarten heeft ze best lang spannend gevonden. Logisch ook natuurlijk. Ze heeft nu alweer een nieuwe fiets, omdat dit eerste fietsje haar in het voorjaar eigenlijk al te klein was. Wel jammer want ik vind het nog steeds zo’n leuk exemplaar! Gelukkig hebben we er een ander kindje blij mee kunnen maken.

Voor een samenwerking kregen we een nieuwe regendouche opgestuurd. Gelukkig was mijn vader zo lief om die voor ons te installeren. Het bleek nog best een klusje, maar uiteindelijk hangt ‘ie er toch maar mooi. Nog steeds veel plezier van!

Mijn eerste Paaspop was een feit! En wat was het leuk. Direct na afloop wisten we al dat we komend jaar weer willen gaan.

Eindelijk kreeg de zon wat meer kracht en werd het wat warmer buiten. Heerlijk om weer zonder jas de tuin in te kunnen lopen en kleding met korte mouwen te dragen.

En als je ons een beetje kent, dan weet je dat we het liefst van mooi weer gebruikmaken door buiten te eten. Of beter nog, door te gaan barbecuen, wat we hier dus ook hebben gedaan. Heerlijk!

Het fietsen gaat inmiddels vlekkeloos. We gaan vaak ’s avonds na het eten nog een rondje maken door het park.

Vrienden van het koor gingen trouwen en daar ging ik natuurlijk in stijl naartoe. Wat een prachtige dag was dat!

Gewerkt werd er natuurlijk ook. Hier was ik op een lunch van Stokke in opperste concentratie mijn toetje aan het fotograferen…

Mei

Ik realiseer me nu dat het alweer veel te lang geleden is dat ik met de kinderen naar de bibliotheek ben gegaan. Snel weer eens doen!

Van onze Thule fietstrailer hebben we lekker veel gebruikgemaakt afgelopen voorjaar en zomer. De kinderen willen er allebei graag in, dus meestal spreken we af dat een op de heenweg in het karretje mag en de ander op de terugweg.

Wat kun je toch lekker veel kanten op als het mooi weer is. We namen een abonnement bij Speeltuin Philipsdorp en zijn daar vervolgens vaak gaan spelen. Lise ging er zelfs na school regelmatig naartoe met een vriendje!

Ik voelde me geregeld een enorme bofkont het afgelopen jaar. Zoals toen we voor mijn blog een lang weekend naar Efteling Bosrijk mochten. We hebben enorm genoten en ik denk er nog graag (en vaak) aan terug.

En diezelfde maand verbleven we ook nog een weekje bij Landal Warsberg in Duitsland. Kijk dat koppie van Quinn… zo lief!

Op het park bevindt zich een ruim overdekt zwembad en zoals je ziet was het er heerlijk rustig tijdens ons verblijf. Ideaal hoor, zeker met kleine kinderen!

Juni

We genieten van grote dingen, maar ook van kleine. Zoals je dreumes die ontdekt dat hij grassprietjes kan plukken 🙂

Op Blogger By Nature zag ik veel van mijn blogcollega’s en -vriendinnen. We leerden er een hoop, netwerkten wat en sloten de dag af bij restaurant TGI Friday’s. Waar we ons de cocktails goed lieten smaken.

Mijn zwager en schoonzus waren dit jaar 12,5 jaar getrouwd en gaven een feest op een heel toffe locatie midden in de bossen. Het was ook nog eens schitterend weer, dus we genoten allemaal volop. Voor de kinderen was er een circusartiest die ze allerlei trucs leerde. Erg leuk!

Ik woonde een barbecue-workshop bij van Weber en leerde vooral dat je veel en veel meer op een barbecue kunt bereiden dan de standaard hamburger of speklap.

Een foto van ons (mijn broertje en ik) jaarlijkse uitje naar Guus zijn ‘Groots met een zachte G’ mag in dit overzicht natuurlijk niet ontbreken. We stonden weer lekker vooraan in de golden circle, dus konden we Guus van dichtbij bekijken. Voor dit jaar zijn de kaarten ook alweer in the pocket. Zin an!

Date night! Deze foto staat er niet in omdat de sushi zo uitmuntend goed was. Dat was ‘ie namelijk verre van… Maar het feit dat we even met z’n tweetjes aan de hectiek van thuis mochten ontsnappen maakte alles goed. Wat hebben we gelachen daar!

Of onze stoeptegels vies waren? Mwa, een beetje misschien. Pas als je begint te schrobben zie je pas echt wat het verschil is. Deze hogedrukreiniger gaan we komend jaar weer gebruiken om onze tuin brandschoon te krijgen. Geweldig ding!

Via Social Deal scoorde ik voordelig kaartjes voor Safaripark Beekse Bergen. We hadden een heel gezellige dag. Helaas stonden we wel gigantisch in de file bij het rijden van de autosafari. Niet aan te raden met een oververmoeide dreumes achterin die niet kan en wil slapen. Maar verder was het een topdag.

Ik werd het afgelopen jaar voor mijn blog regelmatig uitgenodigd voor perspresentaties en andere leuke events. Als Lise ook welkom was gingen we gezellig samen. Zo hebben we er al veel tripjes naar met name Amsterdam op zitten.

En soms gingen we dan op de terugweg in Utrecht een lekkere pannenkoek eten bij ‘ons pannenkoekenrestaurant’ aan de oude gracht. Mooie herinneringen heb ik hieraan. Hopelijk komen er dit jaar weer wat nieuwe bij!

Dit was ook zó leuk. Samen met Lola en Janske gingen we naar het lanceringsfeestje van babypop ‘Luvabella’. De twee bofkonten gingen allebei met zo’n mooie pop huiswaarts. Dat was een gezellige middag!

Ik was dus van plan het hele jaaroverzicht in één blog te vangen, maar ik zit nu al dik over de 1500 woorden. Met nog eens dat aantal erbij gaat het veel en veel te lang worden. Daarom heb ik ervoor gekozen de blog in tweeën te splitsen. Super leuk als je helemaal tot hier bent gekomen met lezen. Deel twee komt er snel aan!

• Reply Bregje 29 december 2018 at 08:44

Suoer leuk om zo door je jaar te vliegen, wat hebben we samen leuke dingen gedaan in 2018!

• Reply Jacqueline 29 december 2018 at 10:47

Wat een hoop gezelligheid!

• Laat een reactie achter