BLOGGEN LIFESTYLE

Hé blogger, durf jij te staan voor wie je bent en wat je doet? *

5 november 2020

Ik blijf het een beetje een ongemakkelijk praatje vinden. Dat praatje waarin ik moet uitleggen wat ik in het dagelijks leven doe en waar ik mijn geld mee verdien. Niet in de eerste plaats omdat de meeste mensen bloggen niet als werk zien. Het runnen van een tekstbureau en het in opdracht schrijven en corrigeren van teksten spreekt meestal al meer tot de verbeelding. Dat doe ik namelijk ook, maar qua verdiensten is het nu zo’n beetje 50/50. Bovendien vind ik het bloggen minstens zo leuk, belangrijk en waardevol als mijn werk als tekstschrijver. En waarom zou ik dat niet eens wat meer gaan uitdragen? Dat ik trots ben op wat ik doe en dat dat gezien, onthouden en doorverteld mag worden? Nee, ik ga niet direct jassen bedrukken om mijn logo overal te showen, maar wél meer staan voor wie ik ben en wat ik doe.

Als ik er zo over nadenk heb ik de laatste paar jaar echt wel stappen gemaakt. Vond ik het eerst nog hoogst ongemakkelijk om te netwerken, blijk ik er toch steeds meer handigheid in te krijgen. Niet bang zijn Moon, gewoon doen! Als corona niet om de hoek was komen kijken, waren er dit jaar vast weer veel events geweest waar ik leuke ondernemers, bedrijven en merken had kunnen ontmoeten. En dan waren daar vast ook weer hele toffe samenwerkingen uit voortgekomen. Dat gaat nu allemaal wat lastiger natuurlijk. En ik mis dat wel. Dat zijn juist die momenten dat je als ZZP’er eens met gelijkgestemden of nieuwe samenwerkingspartners in gesprek kunt. En dat geeft (mij in elk geval) energie en vooral ook inspiratie om jezelf en je bedrijf door te ontwikkelen.

Maar ik gok dat de situatie nog wel even zo blijft. Een mooi moment om eens niet alleen in, maar ook aan mijn bedrijf te werken. Zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds geen nieuwe visitekaartjes laten maken, terwijl niet alleen mijn logo maar ook mijn achternaam is veranderd. Toch wel handig dus, om nieuwe kaartjes te hebben op het moment dat ik weer ‘onder de mensen’ kom. Merchandise is ook zoiets. Ik zou zo graag een notitieboek en paar mooie potloden of pennen bedrukken met mijn website of logo erop. Dat staat niet alleen professioneel, maar is ook een handige manier om wat naamsbekendheid te genereren. Al is het alleen maar omdat die spullen zo af en toe op de foto (en op social media) gaan.

Wist je trouwens dat je het tegenwoordig zo gek niet kunt bedenken of je kunt het laten bedrukken? Misschien is niet alles voor elke ondernemer interessant, maar door deze zee aan mogelijkheden kun je wel bekijken welke items jouw onderneming goed onder de aandacht kunnen brengen. Voor iedereen is er wel iets tofs te bedenken dat perfect is als relatiegeschenk of weggevertje aan klanten.

Dus. Die nieuwe visitekaartjes zet ik alvast op mijn to do lijst. En dan ga ik toch eens kijken naar mooie schrijfwaren die ik kan laten personaliseren. Iets waar ik mee voor de dag kan komen, trots op wat ik doe én op wie ik ben!

*Disclaimer

Geen reacties

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.