Dagelijkse rompslomp

The magic world of… online shopping

16 juni 2009

Online winkelen. Toen ik nog studeerde wist ik het tot een minimum te beperken, maar nu ik werk (lees: vrijwel geen tijd meer heb om ‘in real life’ te winkelen) moet ik wel. Misschien is dat nog wel het grootste minpunt van een fulltime baan, alle shopactiviteiten moeten verplicht in het weekend plaatsvinden en laat ik dan ook nog allerlei andere semi-belangrijke verplichtingen hebben… Je raadt het al: om online winkelen kan ik tegenwoordig echt niet meer heen.

Ik koop van alles online: kleding, woonaccesoires, boeken, DVD’s, noem het maar op. Het probleem is alleen dat de postbode het gekochte thuis moet bezorgen. Oke dat op zich is natuurlijk niet het probleem, maar wel het feit dat ik overdag nooit thuis ben (de fulltime job, weet je nog). Met als gevolg dat meneer de postbode meerdere malen per week met een pakketje aan de gesloten deur staat. Er volgt dan altijd een briefje. Maar nee, niet dat ik het pakketje de volgende dag dan zelf bij het postkantoor op kan halen. Nee, de postbode komt het de volgende dag nog een keer aanbieden. Ook dat is nog niet zo’n ramp, want de dag daaarna kan ik het dan alsnog op het postkantoor komen ophalen. Maar bij pakketjes zoals die van afgelopen week is het weldegelijk problematisch.

Ik had namelijk online een nieuwe telefoon besteld. Gadgetfreak als ik ben had ik het mobieltje al een tijdje geleden gespot, maar moest ik wachten tot het uitkwam. En dat was dus vorige week opeens het geval! Zonder aarzelen bestelde ik de telefoon en ik kon haast niet wachten tot hij bezorgd zou worden. Natuurlijk kwam de postbode afgelopen donderdag aan de gesloten deur, zo ook vrijdag (grrr), maar het ophalen op het postkantoor kon pas op de volgende werkdag. Niet zaterdag dus, maar maandag pas! Ik heb het hele weekend zitten wachten op iets wat waarschijnlijk al lang op het postkantoor heeft liggen wachten. En dat is dan toch wel een minpunt van het online shoppen, als ik er dan toch een moet noemen.

Dit is trouwens de telefoon. Ik heb hem sinds gisteren en ben er heel erg blij mee. Was hij het wachten toch een beetje waard…

4 Comments

  • Reply Michiel 25 oktober 2009 at 12:15

    Mijn shop-a-holic-je.. 😉 Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die postbode ons adres gaat herkennen en het maar meteen naar het postkantoor brengt om op te halen! 🙂

  • Reply ais 25 oktober 2009 at 12:16

    haha ik ken het fenomeen dat je niet thuis bent voor pakketjes. Vervelender vind ik het als ze het telkens bij mijn buren afleveren. Ik durfde een tijdje niet meer te bestellen omdat mijn buren om de dag met een pakketje zaten haha. En nóg erger is.. als je pakketje wat niet bezorgd kon worden wordt opgeslagen in een loods ergens in een andere stad (rotterdam).. en als je het niet binnen 5 dagen ophaalt het retour wordt gezonden. Dat was wel het ergste van alle pakketjes-troubles hahaha! (leuke blog! ik kwam hier via carmen)

  • Reply MNQ 25 oktober 2009 at 12:17

    @ Ais: Onze postbode levert nooit af bij de buren. Of ze zijn op dat moment ook niet thuis, dat zal het dan wel zijn. Leuk dat je even langskwam en dank je 🙂

  • Reply Anouk 25 oktober 2009 at 12:19

    Mooie telefoon! Eerlijk gezegd ben ik nog een online shopping nooob. Ik heb vorige week voor het eerst wat besteld op H&M.com samen met mijn moeder. Gelukkig heb je hierbij de keuze dat je het op een afhaalpunt laat bezorgen en krijg je bericht wanneer het daar ligt. zo kan ik het afhalen wanneer ik wil! 😀

  • Laat een antwoord achter aan Michiel Cancel Reply

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.