BEAUTY GEZONDHEID SAMENWERKING

Weight Watchers Update #13 | Stabiliseren week 1

28 juni 2017

Na de complete euforie van mijn behaalde streefgewicht ben ik weer geland op aarde. Ik ben er namelijk nog niet, want eigenlijk begint mijn grootste uitdaging nu pas: stabiliseren! Ofwel, een manier van leven (en eten) vinden waarmee mijn gewicht in balans blijft. In totaal duurt deze stabilisatiefase zes weken en ik neem je gewoon weer gezellig mee. De eerste week zit er inmiddels op. Hoe ging het?

Allereerst een bedankje aan de lieve dames van Weight Watchers die de samenwerking verlengd hebben zodat ik het stabiliseren met Weight Watchers nog kan afmaken en jullie niet opeens met vraagtekens hoef achter te laten. En ook een bedankje aan jullie voor alle lieve berichten en felicitaties. Dank jullie wel! Dat maakt het behalen van mijn streefgewicht toch net een beetje meer bijzonder.

Week 1 zit er dus op en ik had met mijn coach afgesproken mijn dagtotaal met 2 Smart Points te verhogen. Dat is niet veel, maar ik zat nog op een hoger dagtotaal omdat het systeem nog steeds denkt dat ik borstvoeding geef en daarmee ben ik inmiddels helemaal gestopt. In totaal mocht ik dus eigenlijk 8 punten meer dan wanneer mijn doel ‘afvallen’ zou zijn (en ik geen borstvoeding geef).

Het weegmoment

Ik stapte op de weegschaal en wist eigenlijk totaal niet wat ik moest verwachten. Wel wist ik dat ik nauwelijks aan mijn weekextra was toegekomen die afgelopen week en ik twee ontzettend intensieve dagen met mijn koor achter de rug had rondom het jubileumconcert (lees: ik was zo druk bezig dat ik bijna vergat te eten). Toch was de verbazing groot toen de weegschaal 1,2 kilo minder aangaf dan de week ervoor. Dat komt neer op een totaal gewichtsverlies van meer dan 9 kilo ten opzichte van eind maart.

Het was dus niet echt de bedoeling, maar ik ben toch weer afgevallen. Nu zweef ik nog altijd in de wat hogere regionen van het BMI (momenteel is mijn BMI rond de 23) dus kwaad kan het niet als ik nog iets meer afval, maar omdat ik toch tevreden ben met hoe ik me nu voel en hoe ik eruit zie is stabiliseren toch het doel. En daarom hebben we het dagtotaal opnieuw verhoogd met 2 Smart Points én is me verzocht mijn weekextra deze week wel op te maken. Zoveel mogelijk aan gezonde voeding uiteraard, maar de coach zei dat ik ook gerust eens een wijntje mocht nemen 😉

Als jullie dit lezen ben ik als het goed is alweer naar de cursus geweest en weet ik dus of ik dit keer wel op gewicht ben gebleven. Het is me in elk geval wel gelukt mijn weekextra op te maken, dus ik heb goede hoop.

Tot de volgende maar weer! O ja, wat eet jij graag als tussendoortje in de middag? Ik ben echt even totaal inspiratieloos…

Misschien vind je dit ook leuk:

4 Reacties

  • Reactie Joyce 28 juni 2017 at 07:38

    Gek hé dat je dan toch blijft afvallen. Ik neem vaak als tussendoortje fruit of een cracker met roomkaas.
    Joyce schreef: Recept | Zelfgemaakte TzatzikiMy Profile

  • Reactie Essma 28 juni 2017 at 08:48

    Ik vind het echt heel goed van je dat je zo volgzaam bent met dat programma. Super! Ik haak meestal af zodra ik ‘moeten’ hoor. Voor mij is een gezonde leefstijl nog altijd geen ‘doel’ maar een manier van leven. Ik heb een eigen 30 dagen challenge gehouden waarbij ik het snoepen en vet eten weggelaten had. Een succes, want ik maak nu automatisch bewustere keuzes. Mijn lichaam wil het ook niet meer in die mate zoals ik het voor de challenge nam 😉
    Essma schreef: Mijn foto van de week #21My Profile

  • Reactie Jodi - lieftjuis 28 juni 2017 at 11:11

    So goed bezig. Dat stabiliseren wil dus nog niet echt maar komt nu vast goed.
    Jodi – lieftjuis schreef: Mijn bekken problemen tijdens de zwangerschap….hoe gaat het nu???My Profile

  • Reactie Janske 28 juni 2017 at 22:28

    Woohooooo!ik zal maar niet zeggen wat ik snack. ..dat kost te veel punten 😂🙈
    Janske schreef: Van fat mama naar fit mamaMy Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge